Mijn S8AT had toen ik 'm kocht net 44.000 km op de teller staan. Het viel me op dat de remblokken aan de voorkant nog best aardig dik waren maar dat de schijven toch wel een behoorlijke rand hadden. Het seizoen 2015 kunnen ze zeker nog wel mee maar het wordt toch wel tijd om eens naar wat nieuws rond te gaan kijken. Uiteindelijk gingen ze ook seizoen 2016, 2017, 2018 en 2019 nog probleemloos mee. Remblokken waren toen ongeveer half weg. Geen problemen met trillingen of wat dan ook.
In het Donkervoort-wereldje hoor je bijna iedereen over Ferodo of Tarox. Nu zoek ik graag m'n eigen weg en heb voor de voorkant een setje EBC Red Stuff remblokken (DP3415) en EBC Grooved Discs (GD086) aangeschaft. De originele remklauwen blijven behouden. Voor mij momenteel een prima optie, ik gebruik de Donkervoort (nog) niet op het circuit en met wat steviger trappen remt het allemaal prima. Grote meerzuiger remklauwen is dan leuk voor de show maar voegt verder weinig toe voor het geld wat ze kosten in mijn geval.
Weer eens wat anders: remschijven met een zwarte coating.
Met deze remblokken.
28-10-2019 De eerste (rechts voor) zit er op:
Past allemaal heel netjes, het meeste werk is nog het schoonmaken. Dit heb ik gedaan met een Dremel met een relatief zacht staalborsteltje erop. Dan borstel je de rubbers ook niet gelijk kapot als je deze per ongeluk raakt. Werkt prima!