Eén slang die van het oliefilter naar de oliekoeler liep zweette wat olie. Nadat ik er wat tegenaan geduwd had met het stellen van de onsteking begon het flink te druppelen. In eerste instantie heb ik de knelfitting er af geslepen, de slang ingekort en met twee slangenklemmen vastgezet. Dat was een leuke tijdelijke oplossing om het seizoen nog even uit te kunnen rijden maar er moest natuurlijk een definitieve oplossing komen. De slangen waren tenslotte ook 22 jaar oud en wel aan vervanging toe. De originele slangen kunnen zo'n 25 BAR druk hebben, dat vond ik nu ook wel een beetje overdreven. De oliedrukmeter komt nooit boven de 5 BAR. Ik heb dan ook wat soepelere slang gekocht die maximaal 20 BAR (300 PSI) druk kan hebben.


De eerste nieuwe slang zit er op. Hij ligt nog niet helemaal op zijn plek omdat het voorschot nog los zit. Alles is netjes oliedicht.

Blijkbaar zit er een thermostaat in de adapter voor de oliekoeler die achter het luchtfilter zit: De slangen voor de oliekoeler worden pas warm als de olietemperatuur boven de 70 graden komt. Netjes geregeld dus, hoe sneller een motor op temperatuur komt hoe beter.