In de Donkervoort zit geen Voltmeter. Toen ik op de eerste rit stilstond met een lege accu had ik gelijk de gedachte: 'Als ik een voltmeter had gehad dan had ik gezien dat de boordspanning te laag was en had ik de motor niet uitgezet!' Oftewel: er moet een Voltmeter komen. Ook een klokje mis ik wel dus ook dat moet er komen. Ik had ook nog aan een amperemeter gedacht maar omdat je dan weer een aftakking tussen de hoofdstroomvoorziening moet maken en dat weer risico's op storingen met zich meebrengt heb ik dat idee laten varen. Het controle-LEDje van de startonderbreker en een USB-voedingsaansluiting voor GSM en navigatie moet er wel in komen. Ik wil het instrument cluster onder het dashboard boven de middentunnel maken. Aluminium plaatje en profiel heb ik liggen dus tijd om plannen te gaan maken.

 


Dit irriteerd me dus. Makkelijk dat er eentje in zit maar het zier er echt niet uit zoals hij daar zo scheef onder het dashboard hangt.

 

Na diverse weizigingen van plannen is dit het uiteindelijk geworden. Links een klokje op de vaste +12V, rechts de boordspanningsmeter op de contact geschakelde +12V, bovenaan 4 USB voedingen 5V/7,5A, de bovenste gele LED gaat branden als de 5e injector wordt aangestuurd, de onderste rode LED gaat branden als de koelfans inschakelen. De TomTom heb ik nu op de meest linker USB-aansluiting aangesloten, onnodig om daar de meegeleverde 5V voeding voor in te bouwen.

Intussen zou ik er ook wel een controle LED in willen hebben voor als de Hobbs switch schakelt. Wat me er nog even van weerhoud is dat ik dan in open toestand +12V op de Octane Wires zet en ik weet niet wat daar het gevolg van is...