Er zijn diverse mogelijkheden met de koplampen. Mijn eerste doel was overdag met stadslicht te kunnen rijden en toch voldoende lichtopbrengst te hebben zodat je een beetje gezien wordt. Want gezien worden in in zo'n lage auto wel belangrijk. De optie was de 4 Watt gloeilampjes te vervangen door LED. Ik heb er nu 2,5 Watt LED in zitten. Dat zou ongeveer een zelfde lichtopbrengst moeten hebben als een 17,5 Watt gloeilamp. Is wat aan de witte kant maar ziet er toch wel goed uit. Houden we voorlopig zo.

Overigens had ik het in eerste instantie wat minder naar mijn zin met de LED vervangers: geen van alle (ik had er een stuk of 8 besteld) werkten ze in de koplamp van de Donkervoort. In de tweede koplamp werkten ze ineens wel!. Toen bedacht ik dat een LED een disode is waar de stroom maar op één manier doorheen kan. En blijkbaar zat er geen stukje electronica in de LED vervangers die er voor zorgde dat de stroom altijd de goede kant op gaat. De draden aan fittinkjes in de Donkervoort zaten gewoon met een klemschroefje vast wat me in dit geval wel goed uit kwam: draadjes omgewisseld en werken. Overigens wel goed dat ik het spul eens open maakte: drie van de vier schroefjes zaten los. Als het plus-draadje er uiteindelijk tussenuit schiet ligt er gelijk een zekering uit en kun je gaan zoeken.... Dus weer een potentiële storing voorkomen!

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan iets aan de H4 lampen te doen. LED vind ik echt niets, dat koude witte licht staat gewoon niet bij een 'oude' Donkervoort.... vind ik dan. Zag toevallig de Philips BlueVision Moto H4 voor een redelijke prijs dus die er maar in gezet. Geeft wel een stukje meer/anders licht maar dat kan natuurlijk ook aan de leeftijd van de oude H4 lampen liggen...